Jak wysłać swoją ofertę mejlem - ABC Praca
piątek , 19 kwiecień 2024
Główna » Jak znaleźć pracę » Jak wysłać swoją ofertę mejlem

Jak wysłać swoją ofertę mejlem

Do firmy może napływać różnego rodzaju poczta, nie tylko podania o pracę, dlatego warto postarać się, aby nasza oferta nie zaginęła wśród innych wiadomości.

  • Takie elementy jak CV, list motywacyjny czy ewentualnie fotografia wysyłaj w załączniku, ale nie wolno wysyłać samych załączników – adresat może pomyśleć, że to wirus e-mailowy;
  • Załączniki najlepiej wysyłaj w formacie ogólnie dostępnego edytora tekstowego (np. .doc czy .pdf), chyba, że ogłoszenie wskazuje inną procedurę, nie zapomnij również o czytelnym zatytułowaniu dokumentów;
  • Jeśli wysyłasz dokumenty wraz ze zdjęciem pamiętaj, że nie może ono być zbyt duże, powinno być czytelne oraz przedstawiać Twoją twarz w formacie paszportowym;
  • Dołącz krótki tekst do listu – do firmy może napływać różnego rodzaju poczta, nie tylko podania o pracę. Napisz skąd dowiedziałeś się o ogłoszeniu, dodaj parę słów o sobie, ale nie przesadzaj z długością listu, dołączasz przecież również list motywacyjny. Tekst powinien być napisany eleganckim językiem, swobodny styl porozumiewania się w internecie nie dotyczy ogłoszeń o pracę;
  • W żadnym wypadku nie wysyłaj wiadomości do wielu adresatów na raz, najlepiej poświęcić trochę wysiłku i napisać oddzielny list do każdego pracodawcy.

 

Leave a Reply