Systemy do obsługi pracowników zdalnych
poniedziałek , 29 kwiecień 2024
Główna » Informacje » Systemy do obsługi pracowników zdalnych

Systemy do obsługi pracowników zdalnych

Praca zdalna wymaga zarówno od pracodawców, jak i pracowników odpowiedniej organizacji pracy. Konieczna jest przy tym wzajemna komunikacja tychże osób. Regularne kontaktowanie się z pracownikiem lub pracodawcą ma na celu utrzymanie wysokiego poziomu pracy i wypracowania jak najlepszych efektów pracy zdalnej. Jeśli praca zdalna zostanie w odpowiedni sposób podparta konkretnym systemem informatycznym, będzie ona korzystna zarówno dla pracodawcy, jak i samego pracownika.

Efektywność i wydajność pracy zdalnej uzależniona jest w dużej mierze od właściwego zarządzania taką pracą. Pomimo tego, że pracownik w takim przypadku nie pracuje bezpośrednio w zakładzie pracy, wciąż powinien w pewien sposób pozostawać pod kontrolą pracodawcy. Ma on również obowiązek sprawowania bieżącej kontroli swoich działań samodzielnie, co w praktyce nie jest rzeczą prostą. Jeśli dana osoba nie potrafi w sposób optymalny zarządzać swoim czasem, nie będzie mogła po prostu pracować w trybie zdalnym. Nie będzie bowiem przynosiła pracodawcy takich rezultatów pracy, jakich on oczekuje.

System do obsługi pracowników zdalnych powinien umożliwiać bezproblemową komunikację. Platforma informatyczna wykorzystywana do tego celu musi być scentralizowana, ponieważ dzięki temu będzie ona pozwalała menadżerom czy pracodawcy na monitoring pracownika i jego postępów w pracy. Pracownik powinien przy użyciu systemu obsługi pracy zdalnej informować swoich kolegów w zakładzie pracy i pracodawców o statusie pracy, tj. obecności, lub jej braku. Jeśli pracownik robi sobie przerwę, albo wychodzi z domu lub z miejsca, w którym wykonuje pracę zdalną, powinien uczciwie poinformować o tym fakcie za pomocą platformy komunikacyjnej. Dzięki temu zakład pracy będzie tego świadomy i nie będzie natychmiast oczekiwał od niego chociażby rozwiązania problemu, czy odpowiedzi na zadane pytanie.

Pracownik powinien mieć możliwość monitorowania postępów swojej pracy i pracy swoich kolegów. Jeśli pracownik zdalny pracuje nad tym samym projektem, co jego koledzy pozostający w zakładzie pracy, musi wiedzieć, na jakim etapie są przygotowania do wykonania konkretnego etapu realizacji projektu. Platforma wykorzystywana do obsługi pracowników zdalnych powinna zapewniać tym samym dostęp do wszelkich aplikacji i narzędzi, które pozostają dostępne dla pozostałych pracowników firmy.

Leave a Reply