10 zasad dobrego CV - ABC Praca
poniedziałek , 29 kwiecień 2024
Główna » Dobre CV » 10 zasad dobrego CV

10 zasad dobrego CV

1. Pisz dokładnie: pisząc o wykształceniu lub zatrudnieniu podawaj datę (miesiąc i rok), zarówno początkową, jak i końcową. Pozwoli to pracodawcy szybciej zorientować się w przebiegu Twoich studiów czy kariery zawodowej.

2. Pisz chronologicznie: informacje dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trzeba przedstawić w odwrotnym porządku chronologicznym czyli od zdarzeń najnowszych do najstarszych.

3. Pisz prosto: na początku podaj swoje dane personalne, posiadane wykształcenie, ukończone szkolenia, doświadczenia zawodowe, ewentualnie inne osiągnięcia, o ile mają związek z pracą, o którą się ubiegasz. Potem zamieść informacje o znajomości języków obcych i obsłudze komputera.

4. Pisz zwięźle: całość tekstu powinna się zmieścić na jednej stronie formatu A4, maksymalnie na dwóch stronach.

5. Pisz w formie cyfrowej: CV powinno być napisane na komputerze, na gładkim białym papierze. Nie twórz jednego CV, które roześlesz do wszystkich. Do każdej oferty podchodź indywidualnie.

6. Pisz zrozumiale: unikaj podawania niezrozumiałych skrótów i symboli. Pamiętaj również o wyeliminowaniu błędów czy literówek.

7. Pisz przejrzyście: pamiętaj o wyraźnym oddzieleniu kolejnych sekcji.

8. Pisz uczciwie: wszystkie informacje zawarte w CV powinny być rzetelne i prawdziwe.

9. Dołącz zdjęcie: aktualne, w formacie paszportowym.

10. Napisz CV legalnie – u dołu umieść oświadczenie zezwalające na przetwarzanie danych osobowych.

Leave a Reply